Nie oddamy naszej ziemi! — przykład sprzeciwu wobec zawłaszczania ziemi na Madagaskarze
Opis:
Karta pracy "Instrukcja do gry w węże i drabiny dla uczniów" - materiał dodatkowy do scenariusza na temat zawłaszczania ziemi na przykładzie Madagaskaru.
Autor/Autorka (autorzy/autorki):
Dorota Moran, Damien Moran
Wydawca:
Instytut Globalnej Odpowiedzialności
Odniesienie do podstawy programowej: Jak dla właściwego scenariusza. zwiń
Odniesienie do podstawy programowej:Jak dla właściwego więcej
Karta pracy nr 1. Instrukcja do gry w węże i drabiny dla uczniów
Instrukcja do gry „Madagaskar” dla uczniów:
1. Wszyscy gracze kładą pionki na polu „Start”.
2. Gracze rzucają kolejno kostką, by ustalić kolejność ruchów – zaczyna ten, kto wyrzucił największą liczbę oczek, potem kolejka idzie w lewą stronę od pierwszego gracza.
3. Po rzucie kostką gracz przesuwa swój pionek o odpowiednią liczbę pól na planszy i odczytuje głośno informację zapisaną na polu, na którym się znalazł.
4. Zgodnie z instrukcjami na polach gracze cofają się lub idą do przodu o konkretną liczbę pól, a czasem tracą kolejkę.
5. Jeśli gracze zatrzymają się na polu z drabiną, to wspinają się po niej na dalsze pola. Jeśli zatrzymają się na polu z wężem, schodzą w dół (cofają się).
6. Wygrywa ten, kto pierwszy dotrze na pole oznaczone „Meta”.