MATERIAŁY DODATKOWE

Nie oddamy naszej ziemi! — przykład sprzeciwu wobec zawłaszczania ziemi na Madagaskarze

Opis: Karta pracy "Instrukcja do gry w węże i drabiny dla uczniów" - materiał dodatkowy do scenariusza na temat zawłaszczania ziemi na przykładzie Madagaskaru.

Autor/Autorka (autorzy/autorki): Dorota Moran, Damien Moran



Karta pracy nr 1. Instrukcja do gry w węże i drabiny dla uczniów

Instrukcja do gry „Madagaskar” dla uczniów:

1. Wszyscy gracze kładą pionki na polu „Start”.

2. Gracze rzucają kolejno kostką, by ustalić kolejność ruchów – zaczyna ten, kto wyrzucił największą liczbę oczek, potem kolejka idzie w lewą stronę od pierwszego gracza.

3. Po rzucie kostką gracz przesuwa swój pionek o odpowiednią liczbę pól na planszy i odczytuje głośno informację zapisaną na polu, na którym się znalazł.

4. Zgodnie z instrukcjami na polach gracze cofają się lub idą do przodu o konkretną liczbę pól, a czasem tracą kolejkę.

5. Jeśli gracze zatrzymają się na polu z drabiną, to wspinają się po niej na dalsze pola. Jeśli zatrzymają się na polu z wężem, schodzą w dół (cofają się).

6. Wygrywa ten, kto pierwszy dotrze na pole oznaczone „Meta”.