Poznajemy wybrane państwo Azji Środkowej – Tadżykistan
I. Wstęp (5 minut)
1. Przywitanie się.
2. Sprawdzenie listy obecności.
3. Opis słowny wprowadzający do tematu lekcji.
II. Część właściwa
1. Krótkie opowiadanie dotyczące Tadżykistanu.
2. Przedstawienie sposobów zdobywania wiedzy: encyklopedie, słowniki geograficzne, strony internetowe.
3. Rozdanie kart z konturami państwa.
4. Polecenie: W sposób staranny wytnijcie mapę Tadżykistanu.
5. Ocena słowna wykonanych prac.
6. Pokazanie karty przedstawiającej flagę Tadżykistanu.
7. Omówienie wraz z dziećmi wyglądu flagi.
8. Uzupełnienie przez nauczyciela informacji o symbolice poszczególnych kolorów i elementów flagi.
9. Rozdanie kart do malowania przedstawiających flagę Tadżykistanu.
10. Polecenie: W sposób staranny pomalujcie flagę Tadżykistanu.
11. Ocena słowna wykonanych prac.
12. Przedstawienie karty z godłem Tadżykistanu.
13. Omówienie wraz z dziećmi wyglądu godła.
14. Uzupełnienie przez nauczyciela informacji o symbolice poszczególnych kolorów i elementów występujących w godle państwa azjatyckiego.
15. Rozdanie kart do malowania przedstawiających godło Tadżykistanu.
16. Polecenie: W sposób staranny pokolorujcie godło Tadżykistanu.
17. Ocena słowna wykonanych prac.
III. Podsumowanie
1. Podziękowanie za wspólną zabawę i naukę, za pięknie wykonane prace.
2. Krótkie podsumowanie i zachęcenie do poznawania państw z odległych zakątków świata.
3. Rozdanie kart do malowania w domu. (przyroda, zabytki, itp. z Tadżykistanu)
4. Poinformowanie dzieci, że wykonane w szkole i w domu prace posłużą do urządzenia wystawy poświęconej nowopoznanemu przez nich państwu.
| Kolorowanki Zadanie domowe - kolorowanki stanowiące osobne załączniki |