Każdy zyskuje, gdy dziewczęta mogą zostać w szkole
Opis:
Załącznik 2 - materiały dodatkowe do scenariusza dla gimnazjum poruszającego temat równości płci.
Autor/Autorka (autorzy/autorki):
źródło: www.globaleducation.eu, adaptacja: Anna Paluszek
Wydawca:
Odniesienie do podstawy programowej: Jak dla odpowiedniego scenariusza. zwiń
Odniesienie do podstawy programowej:Jak dla odpowiedniego więcej
Tłumaczenie do filmiku pt. „Girls effect”
Hej to znowu my
Mamy taką oto sytuację w naszych rękach!
Zegar tyka….
Gdy dziewczynka kończy 12 lat ….i żyje w ubóstwie
Nie ma ona wpływu na swoją przyszłość
W oczach innych jest już kobietą
Właściwie to nią jest, gdy wychodzi za mąż…..w wieku 14 lat
Zachodzi w ciążę w wieku 15 lat i jeśli przeżyje poród, możliwe, że będzie musiała sprzedać swoje ciało by zapewnić przetrwanie swojej rodzinie..
To wystawia ją na ryzyko zakażenia się wirusem HIV, który przekaże dalej…
Nie jest to przyszłość, jakie wymarzylibyśmy dla dwunastolatki, …prawda?
Ale mamy dobrą wiadomość: Jest na to rozwiązanie!
Przewińmy tą historię
W zdrowiu i szczęściu
Dziewczynka regularnie odwiedza lekarza
Chodzi do szkoły, gdzie jest bezpieczna
Wyedukowana może znaleźć pracę, na stanowisku kierowniczym
Teraz jej sytuacja może wyglądać tak:
Może uniknąć zarażenia się HIV
Może wyjść za mąż i urodzić dziecko, gdy będzie na to gotowa
A jej dzieci będą zdrowe tak, jak ona
A teraz wyobraź sobie kontynuację tego…
Przez Pokolenia
Masz teraz cały obraz, prawda?
50 milionów dwunastolatek żyjących w ubóstwie
TO jednocześnie 50 milionów zmian (rozwiązań problemu)
To jest siła „efekty dziewczynki”
Efekt zaczyna się, gdy dziewczynka kończy 18 lat
i wpływa na cały świat
zegar tyka