Jak językiem sztuki mówić o uchodźcach i uchodźczyniach?
Opis:
Lekcja ma na celu zainicjowanie rozmowy na temat tego, kim jest uchodźca, i jak poprzez środki społecznego przekazu, w tym sztukę, można poruszać temat współczesnych migracji. Zadaniem młodzieży jest stworzenie kompozycji plastycznej przekazującej wybrane informacje na temat migracji i uchodźstwa, z zachowaniem zasad Kodeksu w sprawie obrazów i wiadomości dotyczących krajów Południa.
Autor/Autorka (autorzy/autorki):
Jolanta Minor, Malina Baranowska-Janusz, Julia Godorowska
Wydawca:
Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej
Odniesienie do podstawy programowej:
Plastyka, III etap edukacyjny:
Wymagania ogólne: I, II
Wymagania szczegółowe: 1.2); 2.1)
Zajęcia artystyczne, III etap edukacyjny:
Wymagania ogólne: I, II
Wymagania szczegółowe: 1.2); 2.1)
zwiń
Odniesienie do podstawy programowej:
Plastyka, III etap edukacyjny:
Wymagania ogólne: I, II
Wymagania szczegółowe: 1.2); 2.1)
Zajęcia artystyczne, III etap edukacyjny:
Wymagania ogólne: I, II
Wymagania szczegółowe: 1.2); więcej