Prawa kobiet na świecie - wczoraj i dziś.
Opis:
Scenariusz dotyczący praw kobiet na świecie w odniesieniu do realizacji Milenijnych Celów Rozwoju, na przykładach działalności laureatek nagrody Nobla.
Autor/Autorka (autorzy/autorki):
Dorota Dopke
Wydawca:
Fundacja Kultury Chrześcijańskiej ZNAK
Odniesienie do podstawy programowej:
Podstawa programowa 2010:
III, IV etap edukacyjny
Wiedza o społeczeństwie
Problemy współczesnego świata. Uczeń porównuje sytuację w państwach globalnego Południa i globalnej Północy i wyjaśnia na przykładach, na czym polega ich współzależność.
Prawa człowieka. Uczeń znajduje w środkach masowego przekazu (w tym w Internecie) informacje o przypadkach łamania praw człowieka na świecie.
Ochrona praw i wolności. Uczeń znajduje informacje o naruszaniu praw człowieka w wybranej dziedzinie (np. prawa kobiet, prawa dziecka, wolność wyznania, prawo do edukacji, prawa humanitarne) i projektuje działania, które mogą temu zaradzić.
zwiń
Odniesienie do podstawy programowej:
Podstawa programowa 2010:
III, IV etap edukacyjny
Wiedza o społeczeństwie
Problemy współczesnego świata. Uczeń porównuje sytuację w państwach globalnego Południa i globalnej Północy i wyjaśnia na przykładach, na czym polega ich współzależność.
Prawa... więcej