Prawa człowieka - to tylko uprawnienia czy także obowiązki?
Opis:
Scenariusz dotyczący praw człowieka oraz ich podziału na prawa generacji I, generacji II oraz generacji III.
Autor/Autorka (autorzy/autorki):
Anna Andruszko
Wydawca:
Fundacja Kultury Chrześcijańskiej ZNAK
Odniesienie do podstawy programowej:
Podstawa programowa 2010:
III, IV etap edukacyjny
Język polski
Cele kształcenia – wymagania ogólne:
• Odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji. Uczeń samodzielnie dociera do informacji; rozumie komunikaty o coraz bardziej skomplikowanej organizacji – werbalne i niewerbalne; podejmuje refleksję nad znaczeniami słów i dąży do ich dokładnego rozumienia; krytycznie ocenia zawartość komunikatów.
Treści nauczania – wymagania szczegółowe:
• Świadomość językowa.
• Uczeń rozpoznaje w zdaniach i równoważnikach zdań różne rodzaje podmiotów, orzeczeń, dopełnień, okoliczników oraz przydawkę – rozumie ich funkcje.
Wartości i wartościowanie:
• Uczeń omawia ponadczasowe zagadnienia egzystencjalne, np. poczucie wspólnoty, solidarność, sprawiedliwość; dostrzega i poddaje refleksji uniwersalne wartości humanistyczne.
zwiń
Odniesienie do podstawy programowej:
Podstawa programowa 2010:
III, IV etap edukacyjny
Język polski
Cele kształcenia – wymagania ogólne:
• Odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji. Uczeń samodzielnie dociera do informacji; rozumie komunikaty o coraz bardziej skomplikowanej... więcej