Odniesienie do podstawy programowej:
Podstawa programowa 2010:
IV etap edukacyjny
Wiedza o społeczeństwie, zakres podstawowy
wymagania ogólne II, VI
wymagania szczegółowe: 2.1), 5.2), 5.4), 5.5), 6.4), 6.5), 6.6)
Wiedza o społeczeństwie, zakres rozszerzony
wymagania ogólne: II, IV
wymagania szczegółowe: 2.2), 2.3), 4.5), 6.5), 8.6), 8.7), 9.4), 9.5), 11.3), 14.4), 15.1), 36.2), 37.1), 37.40, 37.5)
Wychowanie do życia w rodzinie
wymagania ogólne: III, V
wymagania szczegółowe: 1,3, 4, 8, 9, 15
zwiń
Odniesienie do podstawy programowej:
Podstawa programowa 2010:
IV etap edukacyjny
Wiedza o społeczeństwie, zakres podstawowy
wymagania ogólne II, VI
wymagania szczegółowe: 2.1), 5.2), 5.4), 5.5), 6.4), 6.5), 6.6)
Wiedza o społeczeństwie, zakres rozszerzony
wymagania ogólne:... więcej
Publikacja przygotowana przez Amnesty International mieści scenariusze zajęć/ ćwiczeń, podczas których uczniowie i uczennice będą mieli okazję do refleksji nad obecnością praw seksualnych i reprodukcyjnych w życiu każdego/każdej z nas. Zastanowią się, w jaki sposób nasz dostęp do wiedzy o prawach seksualnych i reprodukcyjnych oraz możliwość korzystania z nich są ograniczone w zależności od wieku, płci, tożsamości płciowej czy statusu ekonomicznego. Scenariusze pozwalają na zrozumienie powiązania i oddziaływania praw seksualnych i reprodukcyjnych na inne prawa człowieka.
Polecamy do realizacji szczególnie scenariusze:
- Prawa seksualne i reprodukcyjne to moje prawa - str. 96
- Kto decyduje? - str. 101
- Prawa człowieka w działaniu - str. 104
- "Co by było gdyby..." - str. 106
Lektura całej publikacji pozwala na dostrzeżenie i zrozumienie globalnego wymiaru poruszanej problematyki.
Pobierz scenariusz "Szanuj moje prawa szanuj moją godność" w postaci pliku
:
EG-2015-04-publikacja_AI-Szanuj-moje-prawa.pdf