Pomoc humanitarna
Opis:
Zajęcia dla klas I–III przybliżające uczniom i uczennicom tematykę pomocy humanitarnej, przyczyn i konsekwencji kryzysów humanitarnych. Po zajęciach uczeń/uczennica zdaje sobie sprawę, że kryzysy humanitarne to nie jest wina ofiar, osób dotkniętych kryzysem; nazywa motywacje, którymi kierują się ludzie mobilizując się do udzielania pomocy humanitarnej; wie co się składa na odpowiedzialną, skuteczną, odpowiednią pomoc.
Autor/Autorka (autorzy/autorki):
Urszula Jędrzejczyk
Wydawca:
Polska Akcja Humanitarna
Odniesienie do podstawy programowej:
Podstawa programowa 2010:
I etap edukacyjny
Nauczanie zintegrowane
1.1a korzysta z informacji: uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji;
5.5 jest tolerancyjny wobec osób innej narodowości, tradycji kulturowej itp.; wie, że wszyscy ludzie mają równe prawa;
6.10 dba o zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych (w miarę swoich możliwości); orientuje się w zagrożeniach ze strony roślin i zwierząt, a także w zagrożeniach typu burza, huragan, śnieżyca, lawina, powódź itp.; wie, jak trzeba zachować się w takich sytuacjach;
11.2 zastanawia się nad tym, na co ma wpływ, na czym mu zależy, do czego może dążyć nie krzywdząc innych; stara się nieść pomoc potrzebującym. zwiń
Odniesienie do podstawy programowej:
Podstawa programowa 2010:
I etap edukacyjny
Nauczanie zintegrowane
1.1a korzysta z informacji: uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji;
5.5 jest tolerancyjny wobec osób innej narodowości, tradycji kulturowej itp.; wie, że wszyscy... więcej