SCENARIUSZE

Kto zapłaci najmniej?

Opis: Scenariusz zajęć. Poprzez obliczenia matematyczne uczeń poznaje relacje cenowe dot. jednego z najważniejszych światowych surowców

Autor/Autorka (autorzy/autorki): Beata Szcześniak-Piwowarska



Kto zapłaci najmniej?

Przebieg zajęć:

1. Rozdaj uczniom i uczennicom karty pracy M3.III.1 i poproś o rozwiązanie zadań, dzięki którym dowiedzą się jakie są ceny paliwa w wybranych krajach. (10 minut)
2. Poproś jednego lub kilku uczniów, aby przedstawił rozwiązanie zadań (3 minuty)
3. Podsumowując zapytaj uczniów i uczennice, który z krajów wymienionych w tabeli ma największe zasoby ropy i czy cena benzyny w tym kraju w porównaniu z innymi krajami jest wysoka, czy niska? Zastanówcie się wspólnie, dlaczego tak się dzieje? Skorzystaj z materiałów dla nauczyciela M3.III.2 (5 minut)

Załączniki:
  • Materiały dla uczniów: karta pracy M3.III.1
  • Materiały dla nauczyciela: M3.III.2

Załączniki stanowią osobne moduły.