Odniesienie do podstawy programowej: Uczeń stosuje obliczenia na liczbach wymiernych do rozwiązywania problemów w kontekście praktycznym, w tym do zamiany jednostek (jednostek prędkości, gęstości itp.) (Podstawa programowa: pkt. 1)
zwiń
Odniesienie do podstawy programowej:Uczeń stosuje obliczenia na liczbach wymiernych do rozwiązywania problemów w kontekście praktycznym, w tym do zamiany jednostek (jednostek prędkości, gęstości itp.) (Podstawa programowa: pkt. 1) więcej
Kto zapłaci najmniej?
| Przebieg zajęć: |
1. Rozdaj uczniom i uczennicom karty pracy M3.III.1 i poproś o rozwiązanie zadań, dzięki którym dowiedzą się jakie są ceny paliwa w wybranych krajach. (10 minut)
2. Poproś jednego lub kilku uczniów, aby przedstawił rozwiązanie zadań (3 minuty)
3. Podsumowując zapytaj uczniów i uczennice, który z krajów wymienionych w tabeli ma największe zasoby ropy i czy cena benzyny w tym kraju w porównaniu z innymi krajami jest wysoka, czy niska? Zastanówcie się wspólnie, dlaczego tak się dzieje? Skorzystaj z materiałów dla nauczyciela M3.III.2 (5 minut)
Załączniki:- Materiały dla uczniów: karta pracy M3.III.1
- Materiały dla nauczyciela: M3.III.2
Załączniki stanowią osobne moduły.