SCENARIUSZE

Ile mamy ropy?

Opis: Scenariusz lekcji. Uczeń poznaje dane dot. jednego z najbardziej istotnych dla współczesnej gospodarki zasobu naturalnego - ropy naftowej

Autor/Autorka (autorzy/autorki): Beata Szcześniak-Piwowarska



Ile mamy ropy?

Przebieg zajęć:

1. Poproś uczniów i uczennice, aby dobrali się w pary. (1 minuta)

2. Każdej parze rozdaj 2 karty pracy: materiał: M3.IV.1. (1 minuta)

3. Uczniowie i uczennice w parach analizują dane w tabelach i odpowiadają na pytania. (10 minut)

4. Poproś kolejno kilku uczniów, aby przedstawili rozwiązania kolejnych zadań (5 minut)

5. Podsumowując, zapytaj uczniów i uczennice, jak można ograniczyć zużycie ropy naftowej, tak aby starczyło jej na jak najdłużej? Spróbujcie podać alternatywne źródła energii. (5 minut)

Załączniki:
1. Materiały dla uczniów – karty pracy M3.IV.1 (1), (2) i (3)
2. Materiały dla nauczyciela – M3.IV.2