Odniesienie do podstawy programowej: Uczeń:
1) interpretuje dane przedstawione za pomocą tabel, diagramów słupkowych i kołowych, wykresów;
2) wyszukuje, selekcjonuje i porządkuje informacje z dostępnych źródeł;
3) przedstawia dane w tabeli, za pomocą diagramu słupkowego lub kołowego; (Podstawa programowa: pkt. 9)
zwiń
Odniesienie do podstawy programowej:Uczeń:
1) interpretuje dane przedstawione za pomocą tabel, diagramów słupkowych i kołowych, wykresów;
2) wyszukuje, selekcjonuje i porządkuje informacje z dostępnych źródeł;
3) przedstawia dane w tabeli, za pomocą diagramu słupkowego lub kołowego; (Podstawa programowa: pkt. 9) więcej
Ile mamy ropy?
| Przebieg zajęć: |
1. Poproś uczniów i uczennice, aby dobrali się w pary. (1 minuta)
2. Każdej parze rozdaj 2 karty pracy: materiał: M3.IV.1. (1 minuta)
3. Uczniowie i uczennice w parach analizują dane w tabelach i odpowiadają na pytania. (10 minut)
4. Poproś kolejno kilku uczniów, aby przedstawili rozwiązania kolejnych zadań (5 minut)
5. Podsumowując, zapytaj uczniów i uczennice, jak można ograniczyć zużycie ropy naftowej, tak aby starczyło jej na jak najdłużej? Spróbujcie podać alternatywne źródła energii. (5 minut)
Załączniki:
1. Materiały dla uczniów – karty pracy M3.IV.1 (1), (2) i (3)
2. Materiały dla nauczyciela – M3.IV.2