Poker kryterialny „Jak pomóc uczniom z globalnego Południa?”
Opis:
Materiał dla uczniów - materiał dodatkowy do scenariusz gry „Jak pomóc uczniom z globalnego Południa?” na temat prawa i dostępu do edukacji w krajach globalnego Południa. Część publikacji "Prawo do edukacji".
Autor/Autorka (autorzy/autorki):
Dominika Rypa, Paulina Szczygieł, Julia Wrede, Łukasz Bartosik, Joanna Jurkiewicz
Wydawca:
Polska Akcja Humanitarna
Odniesienie do podstawy programowej: Jak dla właściwego scenariusza. zwiń
Odniesienie do podstawy programowej:Jak dla właściwego więcej
MATERIAŁ DLA UCZNIÓW
Na kartkach, które otrzymaliście wpiszcie pomysły z tablicy. Jedną z nich możecie pozostawić pustą i wypełnić w trakcie gry. Potasujcie karty i rozdajcie je członkom waszego zespołu. Rzućcie kostką – ten kto wyrzucił najwięcej oczek, rozpocznie grę. Zaczynając od tej osoby, wykładajcie po kolei po jednej karcie do gry i układajcie na poniższej planszy. Im bliżej środka, tym dany sposób pomocy uznany jest za przynoszący szybsze efekty (co nie oznacza, że lepsze). Jeżeli chcecie położyć swoją kartę na miejscu zajętym wcześniej przez kogoś innego, musicie uzyskać zgodę danej osoby na przesunięcie jego/jej karty po przedstawieniu argumentacji. Porozmawiajcie w zespole, czyja karta bardziej pasuje w danym miejscu i dlaczego. Pamiętajcie jednak, że decyzja w tej sytuacji należy do osoby, która wcześniej położyła kartę na danym miejscu. Grę kończycie w momencie, gdy wszystkie pola zostaną zakryte.