MATERIAŁY DODATKOWE

Co kryje się za metką Twoich ubrań?

Opis: Załącznik 3 - przykładowe argumenty do debaty

Autor/Autorka (autorzy/autorki): Maria Huma



Załącznik nr 3
PRZYKŁADOWE ZAGADNIENIA I ARGUMENTY DO DEBATY

Zwolennicy niskich cen:

Niskie ceny a KONSUMENCI - Dzięki niskim cenom ubrań ludzie mogą kupować ich więcej, być modni i szczęśliwi.

Niskie ceny a FABRYKI ODZIEŻOWE - Niskie ceny ubrań oznaczają, że fabryki muszą obniżać koszty produkcji co powoduje, że warunki w nich panujące ulegają pogorszeniu. Najczęściej sytuacja ta odbija się na pracownikach i pracownicach (niskie pensje, brak przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny pracy).

Niskie ceny a MARKI ODZIEŻOWE - Niskie ceny są korzystne dla marek, bo mogą sprzedać więcej ubrań i więcej zarobić a to wpływa pozytywnie na rozwój gospodarczy.

Niskie ceny a ŚRODOWISKO - Niskie ceny nie mają negatywnego wpływu na środowisko.

Przeciwnicy niskich cen:

Niskie ceny a KONSUMENCI - Zakupy nie dają szczęścia. Są uzależniające i sprowadzają życie jedynie do materialnego wymiaru. Mogą też wywoływać frustrację i poczucie zagubienia. Duża ilość ubrań w szafie nie powoduje, że jesteśmy bardziej modni. Tak naprawdę liczy się własny styl i umiejętność dobierania ubrań.

Niskie ceny a FABRYKI ODZIEŻOWE - Niskie ceny ubrań nie mają wpływu na właścicieli fabryk, bo i tak największy koszt ponoszą marki odzieżowe.

Niskie ceny a MARKI ODZIEŻOWE - Niskie ceny powodują, że także marki muszą coraz silniej ze sobą konkurować redukując koszty i zwalniając pracowników.

Niskie ceny a ŚRODOWISKO - Niskie ceny powodują, że coraz więcej produkuje się ubrań i przez to zużywa coraz więcej zasobów potrzebnych do produkcji materiałów a także wody i energii. W dodatku coraz więcej ubrań ląduje na wysypiskach.