Umorusaniec z Rosji vs. Malala z Pakistanu, czyli jak bronić praw człowieka w Internecie.
Opis:
Materiał dodatkowy nr 2 "Scenki". Materiały dodatkowe do scenariusza dla gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych poruszającego temat obrony praw człowieka w Internecie.
Autor/Autorka (autorzy/autorki):
Uzupełnienia: Anna Paluszek
Wydawca:
Inicjatywa Wolna Białoruś
Odniesienie do podstawy programowej: Jak dla odpowiedniego scenariusza. zwiń
Odniesienie do podstawy programowej:Jak dla odpowiedniego więcej
Scenka 1
Jesteście grupa romskich dzieci, które uczęszczają do szkoły w Polsce. Jesteście dyskryminowane przez innych uczniów, czasem nauczyciele nie reagują i uciekają od odpowiedzialności. Dyrektor umywa ręce, twierdząc, że nie ma na to dowodów.
Postanawiacie zawalczyć o swoje prawa. Spotykacie się z dość konserwatywnym Przewodniczącym Rady Rodziców. Chcecie pozyskać wsparcie rodziców i być może środki finansowe na zorganizowanie pewnych wydarzeń społecznych, które przełamią stereotypy w szkole.
Przygotujcie się do spotkanie z Przewodniczącym, poprzez wyjaśnienie na czym polega problem i jakie proponujcie rozwiązanie.
Scenka 2
Jesteście uczniami z Brazylii, którzy uwielbiają grać w piłkę nożną i chcą założyć klub piłkarski w swojej miejscowości, ale nie zgadza się na to władza lokalna. Mówią, że brak jest środków na takie inicjatywy. Decydujecie się jednak działać. Przygotowujecie się do rozmowy z burmistrzem miasta. Chcecie przedstawić swoją propozycję na funkcjonowanie klubu i jego finansowanie na wzór młodzieżowych klubów europejskich. Macie z nimi kontakt przez Internet i podsunęli Wam kilka pomysłów na zorganizowanie klubu. Potrzebujecie jednak zgody władz.
Przygotujcie się do spotkanie z Burmistrzem, poprzez wyjaśnienie na czym polega problem i jakie proponujcie rozwiązanie.
Scenka 3
Wcielacie się w grupę młodych osób, pracujących w fabryce ubrań w Chinach za
bardzo małe pieniądze. Pracujecie długie nadgodziny, aby móc zarobić tyle, by wystarczyło Wam na życie i wysłanie wsparcia dla rodziny. Szyjecie ubrania, które za każdym razem wysyłane są do Europy. Wierzycie, że Ci, którzy noszą ubrania przez Was szyte mogliby Wam pomóc, bo są lepiej słyszalni. Muszą jednak poznać Waszą historię, aby Wam pomóc w walce o wasze prawa. Paru osobom udaje się umówić na spotkanie z dwójką dziennikarzy pracujących przy ambasadzie amerykańskiej, aby opowiedzieli o Waszej sytuacji.
Przygotujcie się do spotkanie z Dziennikarzami, poprzez wyjaśnienie na czym polega problem i jakie proponujcie rozwiązanie.