MATERIAŁY DODATKOWE

Woda jako dobro konsumpcyjne i ważny zasób naturalny - gra dydaktyczna

Opis: Załącznik 11 - "Literatura i przegląd badań, opracowań i danych źródłowych dotyczących omawianej tematyki i specjalnej potrzeby edukacyjnej". Materiały dodatkowe dla scenariusza dla klas 1-3 szkoły podstawowej poruszającego temat oszczędzania wody. Scenariusz polecany do realizacji z dzieckiem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w klasie masowej.

Autor/Autorka (autorzy/autorki): Katarzyna Domańska, Katarzyna Małgorzata Olszewska Uzupełnienia: Zofia Cofałka



Literatura:

1. Brejnak W., Zabłocki K.J. Dysleksja w teorii i praktyce. Oficyna Wydawniczo-Poligraficzna „Adam”. Warszawa 1999.
2. Mały uczeń w szkole. Red. A. Jegier. Wydawnictwo Harmonia. Gdańsk 2010.
3. Międzynarodowy Słownik Hydrologiczny UNESCO. Red. A. Magnuszewski, U. Soczyńska. PWN. Warszawa 2001.
4. On line. Dostęp 24 paździenika 2013. http://www.cenniejszaodzlota.pl/
5. On line. Dostęp 24 października 2013. http://www.dzieciecafizyka.pl/
6. Sawa B. Jeżeli dziecko źle czyta i pisze. WSiP. Warszawa 1980.
7. Werning R., Lütje-Klose B. Pedagogika trudności w uczeniu się. GWP. Gdańsk 2009.
8. Woda – cudowna ciecz. Cykl zajęć przeprowadzonych w klasach V w związku ze świętem wody (22.03). Szkoła Podstawowa nr 2 w Sianowie. On line. Dostęp 24 października 2013. http://www.sp2sianow. pl/NAUCZYCIELE/PUBLIKACJE/Dz.Wody.pdf



Przegląd badań, opracowań i danych źródłowych dotyczących omawianej tematyki i specjalnej potrzeby edukacyjnej:

1. Błażejewski R. 100 prostych doświadczeń z wodą i powietrzem. Wydawnictwo Naukowo-Techniczne. Warszawa 1991.
2. Bogdanowicz M. O dysleksji, czyli specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu – odpowiedzi napytania rodziców i nauczycieli. Wydawnictwo Popularnonaukowe Linea. Lublin 1995.
3. Brejnak W., Zabłocki K.J. Dysleksja w teorii i praktyce. Oficyna Wydawniczo-Poligraficzna „Adam”. Warszawa 1999.
4. Cieślewska A., Makowska A. Gdzie jest ta woda? Dostęp do wody w kontekście problematyki rozwojowej regionu Azji Centralnej. Stowarzyszenie Wschodnioeuropejskie Centrum Demokratyczne. Warszawa 2012.
5. Dysleksja. Teoria i praktyka. Red. G. Reid, J. Wearmouth. GWP. Gdańsk 2008.
6. Edukacja ekologiczna w praktyce szkolnej. Red. E. Jońca. WOM. Rzeszów 1995.
7. Frątczak E., Frątczak J. Edukacja ekologiczna uczniów klas I–III. WSiP. Warszawa 1993.
8. Jak przezwyciężać trudności w nauce? Przewodnik dla nauczycieli i rodziców. Red. A. Giermakowska, A. Jałowiecka. Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP. Kielce 2008.
9. Kowalczak P. Zagrożenia związane z deficytem wody. Wydawnictwo Kurpisz. Poznań 2008. Kundzewicz Z. Gdyby mała wody miarka… Zasoby wodne dla trwałego rozwoju. PWN. Warszawa 2000.
10. Ministerstwo Edukacji Narodowej. Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ministerstwo Edukacji Narodowej, styczeń 2011. On line. Dostęp 24 października 2013. http://www.oke.krakow.pl/inf/filedata/files/MEN_specyficzne_trudnosci.pdf
11. Selikowitz M. Dysleksja. Wydawnictwo Prószyński i S-k