Spotkajmy się na szlaku. Odpowiedzialna turystyka.
Opis:
Lekcja przybliża ideę odpowiedzialnej turystyki oraz kwestie etyki w podróżowaniu, m.in. wykorzystując eseje z portalu post-turysta.pl
Autor/Autorka (autorzy/autorki):
Anna Zajączkowska
Wydawca:
Fundacja Kultury Chrześcijańskiej ZNAK
Odniesienie do podstawy programowej:
Podstawa programowa 2010:
III etap edukacyjny
Wiedza o społeczeństwie
Problemy współczesnego świata. Uczeń: porównuje sytuację w państwach globalnego Południa i globalnej Północy i wyjaśnia na przykładach, na czym polega ich współzależność; wyjaśnia, odwołując się do przykładów, na czym polega globalizacja w sferze kultury, gospodarki i polityki i ocenia jej skutki; rozważa, jak jego zachowania mogą wpływać na życie innych ludzi na świecie (np. oszczędzanie wody i energii, przemyślane zakupy).
Geografia
Wybrane regiony świata. Relacje: człowiek–przyroda–gospodarka. Uczeń wykazuje, na podstawie map tematycznych, że kontynent Azja jest obszarem wielkich geograficznych kontrastów.
Biologia
Globalne i lokalne problemy środowiska. Uczeń uzasadnia konieczność segregowania odpadów w gospodarstwie domowym oraz konieczność specjalnego postępowania ze zużytymi bateriami, świetlówkami, przeterminowanymi lekami.
Etyka
Moralne aspekty stosunku człowieka do przyrody. zwiń
Odniesienie do podstawy programowej:
Podstawa programowa 2010:
III etap edukacyjny
Wiedza o społeczeństwie
Problemy współczesnego świata. Uczeń: porównuje sytuację w państwach globalnego Południa i globalnej Północy i wyjaśnia na przykładach, na czym polega ich współzależność;... więcej